Veelgestelde vragen

Over Diogenes Reizen

Wie is Diogenes Reizen?

Wij zijn een reisorganisatie gespecialiseerd in groepsreizen op maat. Wij organiseren de mooiste groepsreizen & incentives. Wij kunnen groepsreizen over de hele wereld organiseren met diverse vervoersmogelijkheden, accommodaties en excursieprogramma's. Op basis van uw wensen en budget stellen onze accountmanagers een groepsreis voor u samen en regelen alles tot in de puntjes.

Wat zijn jullie contactgegevens & openingstijden?

Vendielier 61
3905 PD  Veenendaal

Telefoon: 0031 (0)88-10 30 700
E-mail: [email protected]

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur

Kan ik Diogenes Reizen tijdens mijn reis ook buiten kantooruren bereiken?

Ja. Diogenes Reizen is voor de groepen die onderweg zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Hoe worden mijn persoonlijke gegevens door Diogenes Reizen gebruikt?

Diogenes Reizen stelt persoonlijke gegevens van u en de deelnemers op geen enkele manier beschikbaar aan derden, behalve ten behoeve van de uitvoering van de door uw geboekte groepsreis. Alle informatie aangaande persoonlijke gegevens wordt in overeenstemming met de Europese wetgeving en Nederlandse richtlijnen verwerkt. Diogenes Reizen respecteert uw privacy en zorgt ervoor dat persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk blijven.​

Wat wordt bedoeld met Duurzaam Toerisme?

Duurzaam Toerisme is niets anders dan reizen en rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur, zodat reizen in de toekomst ook nog goed mogelijk is. De reisbranche voelt zich hierbij betrokken. ANVR reisorganisaties zijn verplicht om een milieuprogramma met praktische maatregelen op te stellen en toe te passen. In dit programma beschrijven reisorganisaties hoe zij nu en in de toekomst de zorg voor het milieu toepassen in de bedrijfsvoering en in de aan u aangeboden reizen. Ook is een daartoe opgeleide milieucoördinator actief. Wij voldoen aan de gestelde verplichtingen conform de eisen van de ANVR.

Duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reisondernemingen. U bent als vakantieganger daarbij een onmiskenbare schakel. U kunt hierover meer lezen in de ANVR informatiebrochure en op www.anvr.nl.

Offerte aanvraag

Heeft Diogenes Reizen een standaardbrochure waarin alle reizen staan?

Nee. Iedere groepsreis is uniek. Vandaar dat de offertes van Diogenes dat ook zijn. Naar aanleiding van uw wensen, kunnen we een aanbieding op maat maken.

Vanaf hoeveel personen kan ik een groepsreis bij Diogenes Reizen boeken?

Wij verzorgen groepsreizen vanaf 20 personen.

Worden alle reizen van Diogenes Reizen vermeld op de site?

Nee. Heeft u andere wensen dan de reizen die op onze website vermeld staan? U kunt dit kenbaar maken aan onze accountmanagers en wij gaan voor u aan de slag.

Naar welke bestemmingen verzorgen jullie reizen?

Wij verzorgen reizen op maat, naar de bestemmingen waar u naar toe wilt reizen. Waar dit ook is, wij gaan voor u aan de slag.

Moet ik betalen voor een offerte?

Nee. Naar aanleiding van uw aanvraag maken wij, geheel vrijblijvend en kosteloos, een offerte op maat voor één of meerdere bestemmingen.

Kan ik me inschrijven voor een reis?

Diogenes Reizen organiseert groepsreizen voor bestaande groepen. Het is niet mogelijk om u in te schrijven voor een reis.

Kan ik een optie aanvragen?

Jazeker. De duur van de optie is afhankelijk van de voorwaarden van de leveranciers op de bestemming.

Boeking

Hoe sluit ik een verzekering af?

Heeft u eenmaal een reis bij Diogenes Reizen geboekt, dan bieden wij u ook de mogelijkheid om een annuleringsverzekering en/of een reis- en ongevallenverzekering bij ons af te sluiten. Onze medewerkers geven u graag een advies op maat.

Wanneer moet ik mijn reis betalen?

Bij boeking wordt er een aanbetaling gevraagd. 6 weken voor vertrek kunt u het restantbedrag overmaken.

Mag ik zelf de vertrektijd en -plaats bepalen?

De vertrektijd en vertrekplaats kunt u zelf bepalen.

Kan ik ook excursies of restaurants via Diogenes Reizen reserveren?

Ja, in combinatie met een reis kunnen we naar wens excursies of restaurants reserveren.

Is het mogelijk een naam aan te passen kort voor vertrek?

Bij een trein- en busreis is dit geen probleem. Heeft u een vliegreis geboekt, gelden er per luchtvaartmaatschappij andere voorwaarden met betrekking tot de naamswijzigingen. Dit kunt u navragen bij uw accountmanager.

Ik moet 1 persoon annuleren, hoe kan ik dit aanpakken?

Annuleringen ontvangen wij graag per e-mail, de annuleringskosten staan vermeld in het contract. Tevens is het advies om direct na boeking een annuleringsverzekering af te sluiten om deze kosten op te vangen.

Wanneer moeten we de namenlijst aanleveren?

Dit is per reis verschillend, de exacte datum staat vermeld op het contract. Houdt echter rekening met 3 maanden voor vertrek.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Onze standaard annulerings- en actievoorwaarden kunt u hier teruglezen. Op uw contract zal exact staan wat geldt voor uw reis. Omdat wij maatwerk leveren, kan dit per reis verschillen.

Vóór vertrek

Wanneer volstaat een identiteitsbewijs en wanneer dien ik in het bezit te zijn van een paspoort?

De informatie over benodigde reisdocumenten is aan veranderingen onderhevig. Iedere deelnemer is zelf verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten. Diogenes Reizen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ondergenoemde informatie. Wij adviseren alle deelnemers de informatie kort voor vertrek op wijzigingen te controleren op www.cibt.nl.

Houdt er rekening mee dat het paspoort in sommige landen minimaal 3 of 6 maanden geldig dient te zijn bij het verlaten van het land. Verlopen paspoorten en verlopen identiteitskaarten worden in het buitenland niet geaccepteerd. Dit geldt ook voor een rijbewijs. Dit is geen officieel identiteitsbewijs.

Voor vragen over reisdocumenten kunt u contact opnemen met de afdeling Burgerzaken van uw gemeente.

Heb ik een visum of inenting nodig?

Voor sommige landen geldt dat er een visum en/of inenting nodig is. Wij verwijzen voor informatie over inentingen naar de website www.lcr.nl en voor grensdocumenten naar de website www.cibt.nl. Het is aan te bevelen de informatie voor vertrek te checken op eventuele wijzigingen.

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?

Reisbescheiden worden per e-mail naar de groepsverantwoordelijke verstuurd. Over het algemeen geldt dat de reisbescheiden ongeveer 7 dagen voor vertrek naar de groepsverantwoordelijke per e-mail worden verstuurd.

Gaat er reisbegeleiding mee tijdens de reis?

Wij bereiden de reis zo goed voor zodat u met de reisbescheiden zonder begeleiding op reis kunt. Indien gewenst kunt u de kosten opvragen voor een reisbegeleiding gedurende uw reis.

AVG

Wat betekent AVG?

De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) gaat over de bescherming van persoonsgegevens. De AVG is een privacywet die geldt in de hele Europese Unie (EU). Dankzij de AVG is de bescherming van persoonsgegevens in alle landen van de EU op dezelfde manier geregeld en gelden in elke lidstaat dezelfde regels. Benieuwd hoe wij met uw privacy omgaan? Lees dan onze Disclaimer & Privacy.

Welke persoonsgegevens mag ik aan Diogenes Reizen doorgeven?

Voor uw vlucht en verblijf zijn wij persoonlijke gegevens van u nodig. Denk hierbij aan voor- en achternamen, geboortedata en paspoortnummers. U bent zelf verantwoordelijk voor het verzamelen en vastleggen van persoonsgegevens. Diogenes Reizen is sub-verwerker van de persoonsgegevens en wij verwerken deze volgens de richtlijnen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Meer informatie hierover vindt u hier.

Covid-19

Waar vind ik alle informatie mbt Covid-19?

U kunt alle informatie en veelgestelde vragen met betrekking tot het Coronavirus hier teruglezen. Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.